Po úspešne dokončenom obchode mi klient napíše referenciu. O týždeň na to mi zavolá jeho známy, že potrebuje predať byt. A takto to ide pomaly ďalej. No ja ústne odporúčanie urýchlim a sám oslovím väčší počet ľudí. A to dobre nastaveným marketingom.
Marketing v realitách je súčasťou moderne spracovaných inzerátov
V dnešnej dobe sa služby ešte viac presúvajú do online prostredia. Ľudia majú čoraz menej voľného času, nechcú sa moc prispôsobovať a všetko si chcú urýchliť. Až 90% záujemcov si vyberá nehnuteľnosť zo svojho domova, iba na základe inzerátu, ktorý uverejní realitný maklér. Lenže aktuálny realitný trh prináša omnoho viacej záujemcov ako je ponúkaných nehnuteľností. Realitných kancelárií a maklérov je mnoho, preto je veľmi podstatné vedieť sa odlíšiť od konkurencie. A vtedy musíte začať niečo robiť inak. Súčasťou marketingu v realitách sú moderne spracované inzeráty s inovatívnymi technológiami ako sú Virtuálny homestaging alebo 3D prehliadky.
A navyše takáto atraktívna prezentácia nehnuteľnosti upúta ďalších predávajúcich, pretože dokáže zvýšiť predajnú cenu.
Pri obchode sa musí vytvoriť dôvera
Predaj alebo kúpa nehnuteľnosti je veľkým krokom. Mnoho ľudí si takto vymení svoju celoživotnú nehnuteľnosť. Preto potrebujú realitného partnera, na ktorého sa môžu obrátiť s každou otázkou. Niekoho zodpovedného, komu môžu veriť a ktorý im vždy vie dobre poradiť, aby obchod prešiel až do úspešného konca. Realitný manažér Martin Štrbák z realitnej kancelárie SaleA – Váš partner v realitách spomína, ako sa trh zmenil za 11 rokov počas jeho fungovania:
„Ľudia čoraz menej chcú predávať cez realitnú kanceláriu, ale obracajú sa viac na realitného makléra. Chcú spoznať osobu, ktorá im nehnuteľnosť predáva, chcú si o nej prečítať viac informácií ako funguje a zistiť viacej referencií. Čo na neho hovorí okolie, v ktorom pôsobí.“
Je potrebný marketing v realitách?
Budovanie vlastnej značky realitného makléra je základ dobrého marketingu
Zaujať získanými znalosťami pri predaji, ste predsa odborník vo svete realít. A tak by mala vyzerať aj vaša prezentácia a portfólio. Máte už webovú stránku alebo sa vaše meno zobrazuje na stránke realitnej kancelárie? Tak buďte profesionál, vytvorte si svoj firemný profil a publikujte informácie na sociálnych sieťach. Teraz má Facebook účet skoro každý a ako hovorí Martin Štrbák:
„Budovanie vlastného brandu je veľmi dôležité a ten, kto to nerobí bude mať za ďalších 5 rokov problém, pretože konkurencia ho predbehne a nebude sa vedieť presadiť. Dnes chcú ľudia obchodovať s niekým, koho „poznajú“. Sociálne siete sú jeden z najvhodnejších komunikačných kanálov pre prácu v realitách a na budovanie vlastnej značky.“
Odborník vo svete realít na sociálnych sieťach
Nemusíte sa spoliehať len na inzertné portály, vkladať peniaze, aby sa váš inzerát objavil na prvých stranách a čakať, kto sa vám ozve. Vy ich oslovte prvý!
Inzerát spracovaný videom je najpoužívanejší formát prezentácie, ktorý spoločne s platenou propagáciou osloví ako kupujúcich, tak aj predávajúcich. Zviditeľnite svoje meno a vytvorte si vlastné publikum vo vašom regióne, ktoré vás bude sledovať a registrovať ako odborníka vo svete realít.